sunnuntai 21. kesäkuuta 2009

Huolta emännälle

Minä sitten tänään aiheutin huolta emännälle, kun mulla oli maha vähän sekaisin. Emäntä kyllä huomasi heti, kun olin käynyt tekemässä hiekkikselle pahanhajuisia ja omituisen mallisia kikkareita ja sitten vielä huusin sieltä vessasta tultuanikin.

Emäntä meinasi tulla jo epätoivoiseksi, kun huusin vaan ja juoksin hiekkiksellä tekemässä uusia "kakkalammikoita" ja huutamassa... Samanlainen olin silloin, kun emäntä oli ollut hirveän pitkään poissa. Me vaan on tähän saakka oltu niin terveitä tyyppejä, että emäntä on heti tosi huolissaan, jos vähänkin jotain omituista on.

Mutta kaippa se mahavaivoja aiheuttanut juttu sitten lopulta poistui elimistöstä, kun rauhoituin ja rupesin nukkumaan ja mahaakin saa taas rapsuttaa niin kuin aina. Nyt kun iltapäiväaurinkokin paistaa parvekkeelle, niin ei kissapojalla ole enää huolen häivää!
P.S. Sitä paitsi Tommikin oli lähellä järjestää emännälle huolta toissapäivänä. Emäntä oli just leiponut ja laittanut ruokaa, niin eiköhän Tommi loikannut hellalle. Jätkällä kävi hyvä tuuri, että emäntä ei ollutkaan sillä kertaa käyttänyt sitä isoa etulevyä, jota normaalisti käyttää. Muuten ois polttanut polkuanturansa, kuten oli nuorena kollina tehnyt entisessä kodissakin! Pitäis sitä nyt vähän miettiä, mihin loikkaa...

1 kommentti:

Sirpa kirjoitti...

Hyvä, että masu rauhoittui. Minä olen saanut Kollon sekaisin menneen vatsan joskus rauhoittumaan laktoosittomalla piimällä.