lauantai 4. huhtikuuta 2009

Puluvisio

Makuuhuoneen ikkunasta on kyllä hyvä katsella ulos, josko siellä sattuisi vaikka näkymään puluja. Nyt talvella varsinkin näkymät on hyvät, kun meillä on tämä uudempi kiipeilypuu makuuhuoneessa. Emäntä tosin meinaa sen puun viedä taas parvekkeelle, kunhan ilmat vielä vähän lämpenee ja sitten me varmaan joudutaan makuuhuoneessa istumaan taas keittiöjakkaralla. Hyvähän sieltä parvekkeeltakin on katsella, tosin minulle tulee liian kuuma, kun aurinko sinne iltapäivällä paistaa. Hyvä kai se on tuon toisen punaturkkisen olla, kun se ei kaikkia auringonsäteitä kerää itseensä! Mutta näin hieno puluvisio meillä joskus on:
Osaan minä kyllä katsoa ihan oikeaakin telkkaria, jos sieltä tulee jotain mielenkiintoista. Täällä hoksasin sen telkkarin ensimmäisen kerran, kun siellä oli koiranäyttely. Silloin emäntä oli tosi ylpeä minusta, kun katsoin pesistäkin. Olen kuulemma älykäs, kun tykkään ihan oikeasta lajista. No tottakai olen! Ruohonjuuritasolla on yksi minun lempiohjelmistani, ja katsoinpa tässä yhtenä iltana Simpsoneitakin.
Saisi se lämmin kyllä jo pian tulla, niin pääsisi parvekkeelle kärpäsjahtiin. Nyt kaikki niska kenoon, kun blondi-emäntä on kuvannut tuon kärpäsvideon väärinpäin, enkä minäkään sitä osaa tähän kääntää...

No, jos ei ole kärpäsiä jahdattavaksi, niin voihan sitä aina jahdata vaikka niitä pieniä vihreitä miehiä, joita emännän mielestä näen harva se päivä... Se ei vaan itse älyä, kuinka tarkkaa puuhaa metsästys on! Palaillaan, nyt ei enää ehdi kirjoittaa, kun tuli hellyydenkipeys ja piti mennä emännän syliin pihisemään. Jos et nyt heti rapsuta poskesta, niin minä haukkaan! P.S. Onneksi tuo häntä on nykyään käyttäytynyt ihan kunnolla...

2 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

Tommi oli kova kattoon meillä jääkiekkoa! :D Siitä on kuviakin kun se seuraa telkkaria silmä kovana. :)

Tommi kirjoitti...

En minä täällä ole enää juuri jääkiekkoa katsellut. Tai sitten emäntä vaan katsoo sitä niin harvoin, etten ehdi huomata... ;)